Ένα θέμα που ενθουσίασε τα παιδιά, είναι τα έντομα που δουλέψαμε τις τελευταίες μέρες.
Φέτος μάλιστα, είχαμε την καλοτυχία να μας φέρει ο φίλος μας ο Βασίλης δύο κάμπιες από το σπίτι του και αυτό ήταν ό,τι καλύτερο για τα παιδιά, αλλά και την κυρία (!) που για πρώτη φορά θα βλέπαμε ζωντανά τη μεταμόρφωση της κάμπιας σε πεταλούδα. Οι κάμπιες λοιπόν ήρθαν
Φέτος μάλιστα, είχαμε την καλοτυχία να μας φέρει ο φίλος μας ο Βασίλης δύο κάμπιες από το σπίτι του και αυτό ήταν ό,τι καλύτερο για τα παιδιά, αλλά και την κυρία (!) που για πρώτη φορά θα βλέπαμε ζωντανά τη μεταμόρφωση της κάμπιας σε πεταλούδα. Οι κάμπιες λοιπόν ήρθαν
και αφού τις ταΐσαμε πολλά πολλά μουρόφυλλα, μεγάλωσαν και άρχισαν να φτιάχνουν κουκούλι!
Περιμένουμε με ανυπομονησία να δούμε το επόμενο στάδιο.
Για την πεταλούδα διαβάσαμε ένα παραμύθι που το είχαμε ξαναδιαβάσει και μας άρεσε
Αλλά και κάτι για τον κύκλο ζωής της πεταλούδας
Τραγουδήσαμε το ''Μια ωραία πεταλούδα''
Και βάλαμε σε σειρά τον κύκλο ζωής της πεταλούδας
Κόψαμε και ζωγραφίσαμε πεταλούδες με τύπωμα
Και αναπαραστήσαμε τον κύκλο ζωής της πεταλούδας, σε μία κατασκευή
Είδαμε και πίνακες ζωγραφικής από το εποπτικό υλικό της τάξης. Αλλά δε μείναμε στην πεταλούδα, γιατί τα έντομα είναι πολλά!
Και αρχίσαμε να διαβάζουμε για αυτά από τα βιβλία μας
Εδώ, σας έχω ένα αίνιγμα. Για να δούμε, θα το βρείτε;
''Μικρή μικρή νοικοκυρά, μεγάλη πίτα φτιάχνει''
Τι είναι;
Το βρήκατε;
Ναι! Η μέλισσα φυσικά.
Η μέλισσα, που φτιάχνει το μέλι, που μας αρέσει πολύ και στο ψωμί με το βούτυρο, αλλά και στην φρυγανιά. Τα φάγαμε όλα, ούτε φωτογραφία δεν πρόλαβα να τα βγάλω!
Είδαμε και ωραία βίντεο. Αυτό που άρεσε περισσότερο στα παιδιά, το πόσο πολύ αρέσει στις αρκούδες το μέλι!
Αλλά παίξαμε και το περνά περνά η μέλισσα
Μάθαμε επίσης να γράφουμε τη Μέλισσα
Αλλά και τα προϊόντα της
Και φτιάξαμε τη δική μας τρισδιάστατη κυψέλη, με εξάγωνα!
Έπειτα, σειρά είχε το μυρμήγκι, μιας και καθημερινά τα παιδιά συναντούν αυτήν την εποχή, πολλά μυρμηγκάκια, σκάβοντας έξω στην αυλή κατά τη διάρκεια του διαλείμματος.
Είδαμε τον Τζίτζικα και τον μέρμηγκα
Αλλά και τραγουδήσαμε το ''Πού πας αφέντη μέρμηγκα'', με το οποίο τα παιδιά ξετρελάθηκαν!
Πού πας αφέ-, πού πας αφέντη μέρμηγκα
και είσ' αρματωμένος, και είσ' αρματωμένος
Λέλεμ του, λέλεμ του, λέλεμ του και βόι βόι βόι
Λέλεμ του, λέλεμ του, λέλεμ του και ταμ τουμ του
Έχω 'να αμπέ-, έχω 'να αμπέλι στο γιαλό
και πάω να το τρυγήσω, και πάω να το τρυγήσω
Λέλεμ του, λέλεμ του...
Έχω έν' αμπέ-, έχω έν' αμπέλι στο γιαλό
πού κάνει πέντε ρώγες, που κάνει πέντε ρώγες
Λέλεμ του, λέλεμ του ...
Μα πρώτα πά-, μα πρώτα πάω απ' το χωριό
να πάρω ένα γαϊδούρι, να πάρω ένα γαϊδούρι
Λέλεμ του, λέλεμ του ...
Στο δρόμο τα, στο δρόμο τα ποδάρια του
θα του τα κάνω ρόδες, θα του τα κάνω ρόδες
Λέλεμ του, λέλεμ του ...
Να τρέχει να, να τρέχει να ζαλίζομαι
να 'μαι σα μεθυσμένος, να 'μαι σα μεθυσμένος
Λέλεμ του, λέλεμ του ...
Να με κοιτά-, να με κοιτάζουν τα πουλιά
να κόβετ' η λαλιά τους, να κόβετ' η λαλιά τους
Λέλεμ του, λέλεμ του ...
Κι όποιου δεν κό-, κι όποιου δεν κόβετ' η λαλιά
να φεύγει από τ' αμπέλι, να φεύγει από τ' αμπέλι
Λέλεμ του, λέλεμ του ...
και είσ' αρματωμένος, και είσ' αρματωμένος
Λέλεμ του, λέλεμ του, λέλεμ του και βόι βόι βόι
Λέλεμ του, λέλεμ του, λέλεμ του και ταμ τουμ του
Έχω 'να αμπέ-, έχω 'να αμπέλι στο γιαλό
και πάω να το τρυγήσω, και πάω να το τρυγήσω
Λέλεμ του, λέλεμ του...
Έχω έν' αμπέ-, έχω έν' αμπέλι στο γιαλό
πού κάνει πέντε ρώγες, που κάνει πέντε ρώγες
Λέλεμ του, λέλεμ του ...
Μα πρώτα πά-, μα πρώτα πάω απ' το χωριό
να πάρω ένα γαϊδούρι, να πάρω ένα γαϊδούρι
Λέλεμ του, λέλεμ του ...
Στο δρόμο τα, στο δρόμο τα ποδάρια του
θα του τα κάνω ρόδες, θα του τα κάνω ρόδες
Λέλεμ του, λέλεμ του ...
Να τρέχει να, να τρέχει να ζαλίζομαι
να 'μαι σα μεθυσμένος, να 'μαι σα μεθυσμένος
Λέλεμ του, λέλεμ του ...
Να με κοιτά-, να με κοιτάζουν τα πουλιά
να κόβετ' η λαλιά τους, να κόβετ' η λαλιά τους
Λέλεμ του, λέλεμ του ...
Κι όποιου δεν κό-, κι όποιου δεν κόβετ' η λαλιά
να φεύγει από τ' αμπέλι, να φεύγει από τ' αμπέλι
Λέλεμ του, λέλεμ του ...
Σειρά είχε ο μύθος της Θεάς Αθηνάς και της Αράχνης
Εδώ παρακολουθήσαμε το μύθο
Και μείναμε στο συναίσθημα της έπαρσης συνδέοντας έτσι το μύθο με το πρόγραμμα αγωγής υγείας που κάνουμε και κάνοντας μία συζήτηση, για το τι σημαίνει έπαρση και το πώς αυτή μπορεί να μας οδηγήσει σε καταστροφικές για εμάς ή τους άλλους επιλογές.
Έπειτα γράψαμε το όνομα της Αθηνάς και της Αράχνης
Μάθαμε να τραγουδάμε τη μικρή αράχνη
Βγήκαμε έξω από την τάξη και βρήκαμε αληθινούς ιστούς σε διάφορες γωνίες στους εξωτερικούς τοίχους και εντυπωσιαστήκαμε από την φοβερή τέχνη της αράχνης.
Και τέλος, φτιάξαμε και τις δικές μας αράχνες
Θα μπορούσαμε να μιλάμε για πολύ καιρό ακόμη για τα έντομα, αλλά μας περιμένουν και άλλα πολλά ακόμη, οπότε κάπου εδώ, κάναμε και μία τελευταία δουλίτσα. Κατηγοριοποιήσαμε τα έντομα σε ωφέλιμα και βλαβερά. Δουλέψαμε έτσι, γραφή, ανάγνωση, ταξινόμηση, μαθηματικά και συγκρίσεις μεγεθών.
Εδώ θα βρείτε το εξάγωνο που κόψαμε για να φτιάξουμε τα κελιά της κυψέλης μας, τις μελισσούλες, τις εικόνες που χρησιμοποίησα για να φτιάξω το φύλλο εργασίας για το μύθο της αράχνης και τον ιστό για να βάλουν τα παιδιά τις αραχνούλες τους πάνω.
Ακολουθούν και κάποια προτεινόμενα φύλλα εργασίας που συγκέντρωσα από το διαδίκτυο
Καλή δύναμη, λίγο μας έμεινε ακόμη!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου